FILOSOFIA 3/18
Aquesta setmana es centra de manera més especial entorn al concepte de LA PAU (dic de manera especial, perquè en el nostre dia a dia treballem molts valors que envolten aquest concepte).
Aquest any, tota l’escola, decidim ajudar-nos del gran artista KLIMT i la seva obra L’ABRAÇ, com a símbol de PAU i, per tant, com a punt de partida per endinsar-nos en el que significa PAU.
Comencem la primera sessió amb FILOSOFIA 3/18. Consisteix en que en lloc de mostrar als infants tot d’una la imatge del quadre d’aquest artista, la vaig mostrant poc a poc, donant petites pistes, de manera que els infants vagin fent hipòtesis del que veuen i el que pensen que trobaran al final. Aquí us mostro algunes de les conclusions:
OLIVIA: piedras pintadas
ÁNGELA: una parte de una casa
MARTÍN M.: fruta
LEO: un paraguas con cosas dibujadas
ANNA: un mantel
3ª PISTA:
JORDI E.: una parte de atrás de una castañera
MARC: un molino
ANDREA: una casa
OLIVIA: un mantel lleno de comida
MARTÍN M.: velas
EMMA: un vestido de una señora
ÁNGELA: una casa desordenada
GAIA: una casa llena de cosas
NOA: un mantel lleno de comida
4ª PISTA:
ÁLVARO: casas
NOA: muchas casas en la calle
MARTÍN M.: un barco lleno de cosas
JOAN: una granja
EMMA: segueix pensant que és un vestit
LEO: una casa llena de comida
OLIVIA: un mantel que salen barcos en el mantel
5ª PISTA:
NOA: creo que es un sitio donde se hacen masajes
ÁLVARO: pisos de casas
ÁNGELA: una habitación
LEO: una granja
OLIVIA: un búho gigante
ACHRAF: una parte de una casa
ASSENYALO BÉ EL TROS ON ES VEU LA MÀ:
ANDREA: se està cogiendo la manta
GAIA: no la ha cogido pero está intentando saber dónde está
JOAN: se está tapando
ANDREA: una señora durmiendo que se está tocando la barriga porque le va a nacer un bebè.
FINALMENT MOSTRO EL DIBUIX SENCER:
OLIVIA: es una chica bailando
Molt divertit veure com s’han quedat ben sorpresos/es al veure el quadre.
Seguim observant i vaig donant pistes fins descobrir que són dos persones i no només una noia.
I QUÈ ESTÀ PASSANT?:
ANDREA: le està cogiendo en sus brazos
OLIVIA: se están abrazando
Seguim treballant el quadre de KLIMT, aquesta vegada fent una dinàmica que consisteix en trobar les peces del quadre i muntar-les com un puzle..
Anem a la sala de psico per realitzar-la. Per equips cooperatius han de trobar 9 peces, però no els hi dono cap pista. Només explico que una vegada comenci la dinàmica hauran de descobrir quines són les peces de cada equip. I a mida que les van trobant, les han de deixar a la capsa corresponent al color del seu equip. En el cas que trobin peces que no són seves, les tornen ha deixar on estaven. Per suposat recordem les normes del treball en equip: treballem junts, ens ajudem, compartim...
Quan comença la dinàmica ràpidament s’adonen que les peces de cada equip tenen un color i són les que han d’anar agrupan.
Compten les peces i quan arriben a 9 objectiu aconseguit!
PINTEM L’ABRAÇ DEL KLIMT
Avui ens toca fer d’artistes. A veure si aconseguim fer-ho tant bé com el KLIMT. Segur que millor!
Es tracta de representar el quadre L’ABRAÇ des de la mirada dels infants. I el que fem és treballar en parelles cooperatives. En una primera sessió pinten el fons del quadre.
Me encanta más la copia son artistas!!!
ResponElimina