Passa al contingut principal

DINÀMICA CONSTRUIM

En arribar avui a la classe els infants es troben que a les taules hi ha algo tapat amb una tela. Com tantes vegades jugo amb el factor sorpresa. Què serà?

                                      

                                   

Tinc preparada una dinàmica de cohesió, a la que anomeno DINÀMICA TOTS/ES IGUALS-TOTS/ES DIFERENTS.

El meu objectiu amb aquesta dinàmica és treballar el fet de que tots som diferents. I a partir d'aquest fet ens hem de RESPECTAR, i valorar les qualitats que ens fan persones úniques.

Asseguts per equips cooperatius, lo primer és descobrir què amaga la tela. Per fer-ho, la consigna és que han d'agafar junts la tela amb les mans i l'han d'aixecar per saber què hi ha a sota.

Quan  ho veuen, arriben a la lògica conclusió de que en totes les taules hi ha construccions de diferents tipus. Seguidament ens endinsem en la primera conversa important...

Cada taula té construccions diferents però a una mateixa taula, és a dir, a un mateix equip, cada membre de l'equip té exactament igual número i tipus de peces. Per tant, entenem que en un principi TOTS/ES SOM IGUALS.

                                        

A continuació, cada infant ha de crear la seva construcció amb les peces que té, i que com hem dit, són exactament les mateixes que la resta de companys/es d'equip.

El resultat ha estat genial! Tenint peces idèntiques, cada nen i nena ha fet una construcció diferent. I en conjunt han sortit 21 construccions diferents (avui ha faltat un nen a classe).

LEO: UN BARCO VIKINGO CON PROPULSOR Y CAÑÓN.

                                           

ANDREA: UN BARCO CON TRES PERSONAS Y UN TOBOGÁN Y UNA TUMBONA PARA DESCANSAR Y UN ASIENTO PARA PONER LOS PIES AL AGUA.

                                           

JORDI EGEA: UN BARCO QUE LLEVA GENTE QUE SON PIRATAS Y QUE TIENE DOS CAÑONES.

                                    

GAIA: UNA CASA.

                                                        

                                                             ÁNGELA: UNA TORRE.

                                          

DANIEL: UN TIBURÓN.

                                         

CHIARA: UN CASTILLO.

                                    

  EMMA: UN CASTILLO.

                                                  

JORDI TORRES: UNAS PIEZAS QUE SE AYUDAN A SUBIR.

                                                   

OLGA: UN CASTILLO.

                                                  

MARÍA: UN PIRATA.

                                                       

MARTÍN ROIG: UNA PISTOLA QUE TIRA FUEGO.

                                                     

HUGO: UN PARQUE.

                                       

OLIVIA: UN PUENTE.

                                                     

ACHRAF: UNA TORRE.

                                                   

JOAN: UNA TORRE DE DEFENSA.

                                                          

MARC:UN PUENTE CON TIBURONES.

                                         

ÁLVARO: UNA TORRE.

                                        

NOA: TRES ERIZOS

                                                             

ANNA: UN AUTOBÚS.

                                                

BRUNO: UN ERIZO, UN PÁJARO Y UNA BICI QUE VA MUY RÁPIDO.

                                                     

Una vegada tots/es tenen la seva construcció feta, compartim el resultat i passegem per la classe per poder observar les construccions dels companys/es.

                                          

I aqui ve la segona part de la conversa importantíssima. Ens adonem que, encara tenint les mateixes peces, cada un/a ha fet una construcció diferent, però que totes i cada una són únicas i fantàstiques. Per tant ens hem de respectar les nostres creacions.

A continuació treballem la següent part de la dinàmica: la feina en equip, ajudar-nos els uns als altres, perquè encara que cada un/a és diferent, JUNTS també podem fer grans coses.

Del que es tracta ara és de fer una única construcció per equip formada per cada una de les construccions individuals. Per tant, els membres de cada equip s'han d'ajudar a construir intentan que la creació original no es desmonti i formi part d'una nova creació treballada en equip.  Una vegada la tenen, han de posar-li nom.
                                             

I aquest és el magnífic resultat...

EQUIP NÚVULS: UNA TORRE.

EQUIP TAURONS: UN APARCAMIENTO DE BARCOS DE VIKINGOS Y DE PIRATAS.

 

EQUIP ERIÇONS: BARCO CON UNA BANDERA.

                                          

   EQUIP FLORS: UNA SERPIENTE.

          

EQUIP SOL I PLUJA: UNA TORRE TOBOGAN.

                                                                                                           

Ha estat una súper experiència!




























Comentaris

  1. Que bien trabajar con juego argomento muy importante,para la propria autostima también, gaia le ha encantado me ha contado a sua manera 😉gracias 🥰

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

Adeu siau 1r!

  BONA TARDA FAMÍLIES!!! 👋👋👋 Volem finalitzar aquest curs amb aquesta darrera entrada de cloenda, per acomiadar-nos com és degut d’aquest any escolar tan especial... ❤💀💭 ANIVERSARIS: Marc i Mateo   Taller “El poder antioxidant de les fruites ”, a càrrec de voluntaris/voluntàries de l’Associació Espanyola contra el Càncer   Dia de platja a Ses Salines Ens acomiadem Ha estat un vertader plaer acompanyar als meus/meves pirates en el seu primer curs de l'educació primària: sou el meu tresor!!! ❤💀💰 Que passeu un bon estiu! Ens veiem a 2n!!! 👏👏👏  Us estima molt, La vostra mestra Iris 😘

Grup 5: ELS POLS

     MAQUETA DE L'EQUIP 5: ELS POLS ANDREA, BRUNO, ANNA, OLGA I ACHRAF

Grup 2: EL FONS MARÍ

   MAQUETA DE L'EQUIP 2: EL FONS MARÍ HUGO, ÁNGELA, CHIARA I LEO