En arribar avui a la classe els infants es troben que a les taules hi ha algo tapat amb una tela. Com tantes vegades jugo amb el factor sorpresa. Què serà?
Tinc preparada una dinàmica de cohesió, a la que anomeno DINÀMICA TOTS/ES IGUALS-TOTS/ES DIFERENTS.
El meu objectiu amb aquesta dinàmica és treballar el fet de que tots som diferents. I a partir d'aquest fet ens hem de RESPECTAR, i valorar les qualitats que ens fan persones úniques.
Asseguts per equips cooperatius, lo primer és descobrir què amaga la tela. Per fer-ho, la consigna és que han d'agafar junts la tela amb les mans i l'han d'aixecar per saber què hi ha a sota.
Quan ho veuen, arriben a la lògica conclusió de que en totes les taules hi ha construccions de diferents tipus. Seguidament ens endinsem en la primera conversa important...
Cada taula té construccions diferents però a una mateixa taula, és a dir, a un mateix equip, cada membre de l'equip té exactament igual número i tipus de peces. Per tant, entenem que en un principi TOTS/ES SOM IGUALS.
A continuació, cada infant ha de crear la seva construcció amb les peces que té, i que com hem dit, són exactament les mateixes que la resta de companys/es d'equip.
El resultat ha estat genial! Tenint peces idèntiques, cada nen i nena ha fet una construcció diferent. I en conjunt han sortit 21 construccions diferents (avui ha faltat un nen a classe).
LEO: UN BARCO VIKINGO CON PROPULSOR Y CAÑÓN.
ANDREA: UN BARCO CON TRES PERSONAS Y UN TOBOGÁN Y UNA TUMBONA PARA DESCANSAR Y UN ASIENTO PARA PONER LOS PIES AL AGUA.
JORDI EGEA: UN BARCO QUE LLEVA GENTE QUE SON PIRATAS Y QUE TIENE DOS CAÑONES.
GAIA: UNA CASA.
ÁNGELA: UNA TORRE.
DANIEL: UN TIBURÓN.
CHIARA: UN CASTILLO.
EMMA: UN CASTILLO.
JORDI TORRES: UNAS PIEZAS QUE SE AYUDAN A SUBIR.
OLGA: UN CASTILLO.
MARÍA: UN PIRATA.
MARTÍN ROIG: UNA PISTOLA QUE TIRA FUEGO.
HUGO: UN PARQUE.
OLIVIA: UN PUENTE.
ACHRAF: UNA TORRE.
JOAN: UNA TORRE DE DEFENSA.
MARC:UN PUENTE CON TIBURONES.
ÁLVARO: UNA TORRE.
NOA: TRES ERIZOS
ANNA: UN AUTOBÚS.
BRUNO: UN ERIZO, UN PÁJARO Y UNA BICI QUE VA MUY RÁPIDO.
Una vegada tots/es tenen la seva construcció feta, compartim el resultat i passegem per la classe per poder observar les construccions dels companys/es.
I aqui ve la segona part de la conversa importantíssima. Ens adonem que, encara tenint les mateixes peces, cada un/a ha fet una construcció diferent, però que totes i cada una són únicas i fantàstiques. Per tant ens hem de respectar les nostres creacions.
A continuació treballem la següent part de la dinàmica: la feina en equip, ajudar-nos els uns als altres, perquè encara que cada un/a és diferent, JUNTS també podem fer grans coses.
Que bien trabajar con juego argomento muy importante,para la propria autostima también, gaia le ha encantado me ha contado a sua manera 😉gracias 🥰
ResponElimina