Vull trobar paraules que ens acompanyin al llarg del curs i que els infants puguin tenir molt presents en el seu dia a dia, i que formin part de la seva manera de fer i ser. Algunes d'elles les tinc molt clares, però com tot, vull que neixin de la reflexió dels nens i nenes.
Per a aconseguir-ho, m'ajudo d'una activitat que és la següent...
Ens trobem una sorpresa a l'entrada de la porta, i aquesta vegada no ha estat cosa del COR MISSATGER. És una maleta! L'obrim i porta un conte amb el títol LA COLECCIONISTA DE PARAULES (de Sonja Wimmer), La historia ens explica que la seva protagonista, la Luna, viatge amb una maleta per recollir paraules xules i coleccionar-les, fins qeu decideix repartir-les i compartir-les.
Resulta que a la maleta també trobem un micròfon. Aquest ens serveix per fer una dinàmica a la que poso el nom de MICRÒFON MÀGIC. Al pati, asseguts en rotllana, i amb l'ajuda de la Mati, agafa el micro aquell nen o nena que té una paraula xula que pensi ens ha d'acompanyar al llarg del curs perquè és important, i ha d'estar present al nostre dia a dia. El micro va rodant de mà en mà per expressar paraules "guapes" que tenen com a objectiu fer-nos ser millors persones.
Us haig de dir que m'ha sorprès tot el que han dit, no podia sortir millor. Només anyoro una, per mi súper important, i que ha de tenir presència a la nostra aula: AJUDAR-NOS. Els faig reflexionar fins que ells/es mateixos/es arriben a aquesta paraula, i a entendre la seva importància.
Per tant, cada una de les paraules màgiques que ens acompanyaran al llarg de tot el curs han sortit de la veu dels infants, no tingueu cap dubte!
El resulta de la nostra dinàmica són 9 paraules:
A una altra sessió, escrivim cada una de les paraules a la PDI, fent una bona feina de lectoescriptura entre tots/es.
Finalment les escrivim també a unes fustetes perquè estiguin visibles a la nostra aula, al costat dels nostres marcs de fotos, de tal manera que ens acompanyen sempre i, en definitiva, també ens identifiquen com a grup.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada