Passa al contingut principal

Activitats del 15 al 19 de Juny i les vostres feines de la setmana

Hola Unicorns i Famílies!
Aquesta setmana acaba el curs, una mica estrany degut a l’estat d’alarma que estam vivint, però per a nosaltres això no és motiu d’estar aturats, ja que continuem fent feina per a que els infants tinguin coses per fer. Són les darreres activitats que publicarem, però sempre podeu anar revisant el bloc per treure idees i mirar si ha quedat alguna cosa que no heu fet. I com no pot faltar... toca gaudir del bon temps i de la família!!

Per treballar les lletres i fer-ho més o menys com ho fem a l’escola, podeu fer les lletres i darrera aferrar la foto del company de la classe que tingui aquesta d’inicial, per exemple, podeu fer una targeta amb la A d’Andrea, Achraf, Anna, Ángela, Álvaro i aferrar darrera la foto d’aquest o d’aquests infants que tinguin la lletra, amb la B faríem el mateix i posaríem darrera la foto d’en Bruno que és l’únic de la classe que te aquesta lletra i així successivament. Com hi ha lletres que en les que no tenim cap referent, heu de buscar una imatge o un dibuix que tingui aquella lletra, per exemple, la I d’Indi i buscar una imatge d’un indi.



Per seguir amb les lletres podeu fer algunes en GomaEva o cartró amb forats per a que ells passin cordons i, d’aquesta manera treballar les lletres i la motricitat. O dir als infants que amb "limpiapipas" facin lletres.


 Per treballar l'atenció els infants s'han de fixar en les consignes per poder pintar els dibuixos. En la primera han de mirar cap a on apunten les fletxes i pintar-les del color que toca. 
I a la segona, primer han de mirar de quin color han de pintar i desprès quina grafia han de fer, és a dir, el primer ou l'han de pintar amb puntets de color groc, el de baix amb línies de color groc i el darrer li han de fer muntanyetes de color groc, han de fer el mateix amb cada color.

Per treballar els números podeu fer una espècie de Sudoku en el qual els infants s’han de fixar en el número que falta i posar-lo.


Per treballar la correspondència entre quantitat i grafia podeu realitzar qualsevol d’aquests exemples, un és un sol en el qual han de ficar el número de raigs que toca segons li diguem. I l’altre consisteix en fer una roda amb cartró, posar puntets de que vagin de l’1 al 10 i fer unes pinces amb els números de l’1 al 10 per a que els nens contin quants de puntets hi ha i quin número li correspon.



Per treballar la sèrie numèrica podeu fer dibuixets o imprimir aquests exemples, en els quals hagin de posar els números correlatius de començant pel número 1 i si volem complicar un poquet podeu fer la conta cap endarrere com l’exemple de l’eruga.
En tots els casos heu d'explicar bé al nen o la nena què ha de fer.



També per treballar la sèrie numèrica podeu fer dibuixos d’unir els números per tal de que els vagin interioritzant i no se botin cap.





Per continuar amb els números els infants poden pintar dibuixos d’aquest estil, en els que s’hagin de fixar en el número i el color.

Per treballar la simetria de manera diferent, podeu crear siluetes en terra i que els infants hagin de fer la meitat que falta.

També podeu relitzar seriacions, ja sigui en paper o amb objectes o elements que tingueu a casa.



Per treballar la motricitat amb les tisores podeu fer tires de papers amb diferents formes i que els infants hagin de retallar per la línia, aquí teniu diversos exemples.



Per treballar la motricitat fina, podeu fer diferents formes o siluetes per a que els infants les repassin posant pedretes, llegums, bolletes de colors, trossets de papers de colors, aferrin gomets... (qualsevol cosa que tingueu a casa serveix). Podeu fer-ho en fulls DINA-4 o en un tros gran de paper.



Com a manualitat podeu posar a una cartolina dos o més cercles de cada color, fer tires  dels mateixos colors i que els nens hagin d’unir els cercles amb les tires a mode de ponts. Mireu l’exemple.

I per acabar us deixo aquest conte que es titula: 
De quin color és un petó?


Penseu en mirar els blocs:
D'ANGLÈS
DE PSICOMOTRICITAT
I DE MÚSICA

I AQUÍ TENIU LES FEINES QUE M'HEU ENVIAT AQUESTA SETMANA

En Martín ens ha enviat el calendari del mes de Juny , que li ha quedat guapíssim amb els dies de la setmana i els números escrits per ell! També ens mostra que ha fet un dictat de lletres amb la seva mami i ens ensenya que ve que fa les línies.
Molt bona feina Martín!!












Na Olga en ensenya una lluna preciosa que ha fet.
Molt bona feina Olga!


Na Chiara ens conta que cada dia treballa un poquet les lletres i els números, però que a part d’això, ha construït un coet amb materials de reciclatge, ha fet postres i ha pintat. Ens conta que ho passa molt bé amb la seva família i aprofita el temps amb ells.
Molt bona feina Chiara!





Moltes gràcies de cor per seguir-nos i continuant fent feina fins al darrer moment.

Una abraçada molt forta,
na Malen i Jo us estimem molt.
Rosa.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Adeu siau 1r!

  BONA TARDA FAMÍLIES!!! 👋👋👋 Volem finalitzar aquest curs amb aquesta darrera entrada de cloenda, per acomiadar-nos com és degut d’aquest any escolar tan especial... ❤💀💭 ANIVERSARIS: Marc i Mateo   Taller “El poder antioxidant de les fruites ”, a càrrec de voluntaris/voluntàries de l’Associació Espanyola contra el Càncer   Dia de platja a Ses Salines Ens acomiadem Ha estat un vertader plaer acompanyar als meus/meves pirates en el seu primer curs de l'educació primària: sou el meu tresor!!! ❤💀💰 Que passeu un bon estiu! Ens veiem a 2n!!! 👏👏👏  Us estima molt, La vostra mestra Iris 😘

EXCURSIÓ A LA GRANJA MALACOSTA

A la fi hem pogut gaudir d'una excursió.  Com ja sabeu, la pandemia no ens havia deixat encara gaudir d'una sortida. Però ha arribat el gran dia i les classes de 4 anys anem a la GRANJA MALACOSTA. Què contents i contentes tots i totes, alumnes i mestres. En teniem moltes ganes, i per tant ho vivim amb molta il·lusió i, fins i tot, amb molts de nervis. Estar a l'autobús ja és tota una experiència súper divertida!!! Una vegada arribem, ens reben el Marc i l'Anna. Ens expliquen tot el que anem a fer i començem la nostra ruta per la granja.  El primer que fem és preparar el menjar dels cavalls per donar-lis, barrejant civada amb aigua. Seguim el recorregut i veiem gallines, gats, indiots i  cavalls als que els hi donem el menar. Aturem una estona per esmorçar, i mentre tenim la visita d'un conillet moníssim. Una de les experièncias més xules ha estat anar amb el Marc a donar un passeig en carro de cavall. Anem fins i tot per la carretera com es feia abans. Us podeu imag...

La Nostra Protagonista és: ANNA

Hola famílies! La setmana passada vàrem reprendre es dia del /la Protagonista després de les vacances de Nadal i ho vàrem fer de la mà de n’Anna i la seva família, el seu pare Aaron i la seva mare Sandra. Va estar un matí molt divertit! N’Anna va estar súper participativa davant dels seus pares, va realitzar la assemblea molt contenta i ens va explicar juntament amb la seva família moltes coses sobre la seva vida. Després de fer això, ens varen contar que l’activitat que tenien preparada per nosaltres era fer un experiment! En aquest experiment havíem de preparar un volcà en erupció, ens van explicar que dalt d’un plat amb plastilina havíem de modelar el volcà i a aquest volcà li vàrem afegir una bona cullerada de bicarbonat, un poquet de sabó de color vermell i l’element màgic per fer entrar en erupció el nostre volcà... vinagre! Va ser una activitat que va despertar molta curiositat als infants, els va agradar molt i sobretot van gaudir moltíssim! En fer ...