Hola Unicorns i Famílies!
Aquesta setmana acaba el curs, una mica
estrany degut a l’estat d’alarma que estam vivint, però per a nosaltres això no
és motiu d’estar aturats, ja que continuem fent feina per a que els infants tinguin coses per fer. Són les darreres activitats que publicarem, però
sempre podeu anar revisant el bloc per treure idees i mirar si ha quedat alguna
cosa que no heu fet. I com no pot faltar... toca gaudir del bon temps i de la família!!
Per treballar les lletres i fer-ho més o menys
com ho fem a l’escola, podeu fer les lletres i darrera aferrar la foto del
company de la classe que tingui aquesta d’inicial, per exemple, podeu fer una
targeta amb la A d’Andrea, Achraf, Anna, Ángela, Álvaro i aferrar darrera la
foto d’aquest o d’aquests infants que tinguin la lletra, amb la B faríem el
mateix i posaríem darrera la foto d’en Bruno que és l’únic de la classe que te
aquesta lletra i així successivament. Com hi ha lletres que en les que no tenim
cap referent, heu de buscar una imatge o un dibuix que tingui aquella lletra,
per exemple, la I d’Indi i buscar una imatge d’un indi.
Per seguir amb les lletres podeu fer algunes
en GomaEva o cartró amb forats per a que ells passin cordons i, d’aquesta manera
treballar les lletres i la motricitat. O dir als infants que amb "limpiapipas" facin
lletres.
Per treballar l'atenció els infants s'han de fixar en les consignes per poder pintar els dibuixos. En la primera han de mirar cap a on apunten les fletxes i pintar-les del color que toca.
I a la segona, primer han de mirar de quin color han de pintar i desprès quina grafia han de fer, és a dir, el primer ou l'han de pintar amb puntets de color groc, el de baix amb línies de color groc i el darrer li han de fer muntanyetes de color groc, han de fer el mateix amb cada color.
Per treballar els números podeu fer una
espècie de Sudoku en el qual els infants s’han de fixar en el número que falta i posar-lo.
Per treballar la correspondència entre
quantitat i grafia podeu realitzar qualsevol d’aquests exemples, un és un sol
en el qual han de ficar el número de raigs que toca segons li diguem. I l’altre
consisteix en fer una roda amb cartró, posar puntets de que vagin de l’1 al 10
i fer unes pinces amb els números de l’1 al 10 per a que els nens contin quants
de puntets hi ha i quin número li correspon.
Per treballar la sèrie numèrica podeu fer
dibuixets o imprimir aquests exemples, en els quals hagin de posar els números
correlatius de començant pel número 1 i si volem complicar un poquet podeu fer
la conta cap endarrere com l’exemple de l’eruga.
En tots els casos heu d'explicar bé al nen o la nena què ha de fer.
També per treballar la sèrie numèrica podeu fer
dibuixos d’unir els números per tal de que els vagin interioritzant i no se
botin cap.
Per continuar amb els números els infants
poden pintar dibuixos d’aquest estil, en els que s’hagin de fixar en el número
i el color.
Per treballar la simetria de manera diferent,
podeu crear siluetes en terra i que els infants hagin de fer la meitat que falta.
També podeu relitzar seriacions, ja sigui en paper o amb objectes o elements que tingueu a casa.
Per treballar la motricitat amb les tisores podeu
fer tires de papers amb diferents formes i que els infants hagin de retallar
per la línia, aquí teniu diversos exemples.
Per treballar la motricitat fina, podeu fer
diferents formes o siluetes per a que els infants les repassin posant pedretes, llegums, bolletes
de colors, trossets de papers de colors, aferrin gomets... (qualsevol cosa que
tingueu a casa serveix). Podeu fer-ho en fulls DINA-4 o en un tros gran de
paper.
Com a manualitat podeu posar a una cartolina
dos o més cercles de cada color, fer tires dels mateixos colors i que els nens
hagin d’unir els cercles amb les tires a mode de ponts. Mireu l’exemple.
I per acabar us deixo aquest conte que es titula:
De quin color és un petó?
Penseu en mirar els blocs:
D'ANGLÈS
DE PSICOMOTRICITAT
I DE MÚSICA
I AQUÍ TENIU LES FEINES QUE M'HEU ENVIAT AQUESTA SETMANA
D'ANGLÈS
DE PSICOMOTRICITAT
I DE MÚSICA
I AQUÍ TENIU LES FEINES QUE M'HEU ENVIAT AQUESTA SETMANA
Molt bona feina Martín!!
Na Olga en ensenya una lluna preciosa que ha
fet.
Molt bona feina Olga!
Na Chiara ens conta que cada dia treballa un
poquet les lletres i els números, però que a part d’això, ha construït un coet
amb materials de reciclatge, ha fet postres i ha pintat. Ens conta que ho passa
molt bé amb la seva família i aprofita el temps amb ells.
Molt bona feina Chiara!
Moltes gràcies de cor per seguir-nos i continuant
fent feina fins al darrer moment.
Una abraçada molt forta,
na Malen i Jo us estimem molt.
Rosa.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada