Bon dia Famílies,
Aquesta setmana us volem comentar la
importància que te el nom propi pels nens i nenes.
Tanmateix, els infants d'aquesta edat es
troben en plena construcció de la pròpia identitat. Per tant, iniciar
l‘aprenentatge de la lectoescriptura a partir de paraules significatives com el
propi nom suposa garantir interès i motivació.
Escriure el propi nom i el de la resta dels
companys i companyes és molt positiu per comprendre com funciona el sistema
d'escriptura.
El treball amb el propi nom són els inicis en
el món de la lectura, comencen a aprendre les inicials dels companys i companyes
que després identifiquen en altres paraules.
Per tant, a partir del seu nom els nens
comencen a construir-se mentalment que a part d’un llenguatge verbal, tenim un
altre per signes i que aquests signes volen dir coses importants.
Activitats de lletres:
La nostra mestra Irene ens dona aquestes idees per jugar a casa!
El Monstre de les lletres:
Els nens i les nenes poden decorar la seva inicial amb el
material que tinguem a casa: fent estampació de taps o suros, aferrant
paperets, posant purpurina, aferrant llegums... el que tinguem
A continuació els infants podrien escriure el seu nom i
si no saben li podeu escriure vosaltres per a que ells ho puguin copiar.
Si ja tenen certa destresa amb el seu nom, podem proposar
fer aquesta activitat amb el nom d’algú de casa o d’alguna cosa significativa
per ells (Personatges de dibuixos, mascotes...)
Poden començar escrivint el seu nom i contar
les lletres que te.
Després li podem preguntar quina lletra li agrada i a
partir d’aquella lletra trobar una paraula que comenci per aquella lletra i, intentar
escriure la paraula.
Podem fer dibuixos i escriure la paraula en requadres i
que els infants la copien baix.
Els requadres ajuden a que els nens prenguin consciència
de que si no estan tots amb lletres és perquè li falten i s’ha d’explicar que
en cada un va una lletra.
També podem escriure alguna de les lletres, de
tal manera que dient la paraula del dibuix representat els infants s’adonin de
quina lletra falta.
Si teniu lletres que es puguin remullar, les podem ficar
dins un poal amb aigua i que els nens hagin de pescar les lletres que vosaltres
li digueu.
Conceptes Matemàtics:
Podem fer una espècie de targetes amb els números de l’1 al 10 o
amb puntets per a que els puguin contar.
Posar a un recipient sal, farina, sorra... o el que tinguem a casa
per a que ells agafin una targeta i el puguin escriure el número.
Hem de vigilar la direccionalitat per a que l’escriguin bé.
Al costat també poden posar el número d'objectes que li correspon.
Podem posar un número als rotllos de parer higiènic i fer-li els
forats per a que els nens puguin ficar el número de palets que toca.
Els palets poden ser bastonets de les orelles pintats pels
nens.
Poden repassar els números
També podeu fer un Joc amb els rotllos de paper higiènic
Podeu fer el Joc de la nostra mestra Irene
Per casa podeu buscar objectes que tenguin les formes cercle, quadrat, rombe, triangle, rectangle i intentar dibuixar-les o repassar-les.
Podeu fer seriacions de dos o tres elements ja sigui pintant formes bàsiques o fent servir objectes que tinguem a casa.
Per treballar les formes, els colors i la motricitat fina també teniu
aquesta idea
O podeu pintar un dibuix fent seriacions de dos o tres colors
Els nostres mestres i mestras ens proposen:
Ja sabeu que em podeu enviar les vostres fotos o vídeos al meu correu rlsanchezbarrera@educaib.eu per a que veiem què bé que ho estan fent els Unicorns!
Espero que aquestes activitats us agradin!
Una abraçada
Rosa.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada