Hola Famílies!
Els infants de la
classe dels Unicorns senten una gran atracció per les llums i les ombres. A la
classe quan entra un raig de sol sempre me criden per ensenyar-m’ho i quan
posen la mà davant ell s’emocionen molt, també els hi agrada jugar amb el coixí
de na Chiara que és de lluentons i al pati moltes vegades me criden per mirar
com són les nostres ombres.
Vist aquest fet, un
dia vàrem sortir al pati per intentar dibuixar amb guixos les seves ombres per
parelles cooperatives, cosa que per una banda els hi va agradar molt, ja que
projectaven la seva silueta, però per altra, es van frustrar una mica, els resultava complicat dibuixar la
silueta del company ja que estaven en constant moviment. Va ser una
experiència molt enriquidora per ells, se’n van adonar de que necessitem l’ajuda i
col·laboració dels altres per a que surtin bé les coses.
Com continuen
sentint molt d’interès envers aquest tema, divendres els hi vaig preparar una
proposta d’experimentació amb llums i ombres per veure com continuem aquest
projecte.
Vaig deixar la
classe a les fosques i vaig dividir-la en nou espais diferents.
- A un espai vaig posar una llum de neó i havien de deixar volar la seva imaginació pintant amb ceres i retoladors fluorescents, amb aquesta llum es veia tot el que feien molt brillant.
- A l’espai del costat, els vaig oferir siluetes per repassar amb fluorescents per a que poguessin veure el canvi dels dibuixos depenent de la llum.
- A continuació teníem un espai de joc simbòlic amb ninots i llanternes.
- També vaig elaborar un espai de
projecció de les seves inicials que ells mateixos van fer.
- Una taula de llum en la qual hi
havia gots petits de colors, palletes i paper transparents de colors, per crear
siluetes i formes.
- Seguidament teníem un espai de
construccions de colors, aquí els nens podien fer estructures i amb les
llanternes projectar la seva ombra.
- Vaig aprofitar la pissarra digital
per a que els nens amb unes titelles poguessin projectar ombres xinesses.
- Al costat hi havia una altra taula
de llum amb lletres, papers transparents de colors i números per a que
poguessin experimentar i crear els seus noms.
- I per finalitzar vaig posar una taula amb troqueladores, cartolines i llanternes, per a que poguessin, projectar les formes amb les llanternes.
Continuarà....
Rosa.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada