Passa al contingut principal

Llums i Ombres


Hola Famílies!

Els infants de la classe dels Unicorns senten una gran atracció per les llums i les ombres. A la classe quan entra un raig de sol sempre me criden per ensenyar-m’ho i quan posen la mà davant ell s’emocionen molt, també els hi agrada jugar amb el coixí de na Chiara que és de lluentons i al pati moltes vegades me criden per mirar com són les nostres ombres.

Vist aquest fet, un dia vàrem sortir al pati per intentar dibuixar amb guixos les seves ombres per parelles cooperatives, cosa que per una banda els hi va agradar molt, ja que projectaven la seva silueta, però per altra, es van frustrar una mica, els  resultava complicat dibuixar la silueta del company ja que estaven en constant moviment. Va ser una experiència molt enriquidora per ells, se’n van adonar de que necessitem l’ajuda i col·laboració dels altres per a que surtin bé les coses.





Com continuen sentint molt d’interès envers aquest tema, divendres els hi vaig preparar una proposta d’experimentació amb llums i ombres per veure com continuem aquest projecte.

Vaig deixar la classe a les fosques i vaig dividir-la en nou espais diferents.

  •              A un espai vaig posar una llum de neó i havien de deixar volar la seva imaginació pintant amb ceres i retoladors fluorescents, amb aquesta llum es veia tot el que feien molt brillant.
  •        A l’espai del costat, els vaig oferir siluetes per repassar amb fluorescents per a que poguessin veure el canvi dels dibuixos depenent de la llum.
  •               A continuació teníem un espai de joc simbòlic amb ninots i llanternes.
  •               També vaig elaborar un espai de projecció de les seves inicials que ells mateixos van fer.
  •         Una taula de llum en la qual hi havia gots petits de colors, palletes i paper transparents de colors, per crear siluetes i formes.
  •               Seguidament teníem un espai de construccions de colors, aquí els nens podien fer estructures i amb les llanternes projectar la seva ombra.
  •           Vaig aprofitar la pissarra digital per a que els nens amb unes titelles poguessin projectar ombres xinesses.
  •           Al costat hi havia una altra taula de llum amb lletres, papers transparents de colors i números per a que poguessin experimentar i crear els seus noms.
  •       I per finalitzar vaig posar una taula amb troqueladores, cartolines i llanternes, per a que poguessin, projectar les formes amb les llanternes.



















Continuarà....

Rosa.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Adeu siau 1r!

  BONA TARDA FAMÍLIES!!! 👋👋👋 Volem finalitzar aquest curs amb aquesta darrera entrada de cloenda, per acomiadar-nos com és degut d’aquest any escolar tan especial... ❤💀💭 ANIVERSARIS: Marc i Mateo   Taller “El poder antioxidant de les fruites ”, a càrrec de voluntaris/voluntàries de l’Associació Espanyola contra el Càncer   Dia de platja a Ses Salines Ens acomiadem Ha estat un vertader plaer acompanyar als meus/meves pirates en el seu primer curs de l'educació primària: sou el meu tresor!!! ❤💀💰 Que passeu un bon estiu! Ens veiem a 2n!!! 👏👏👏  Us estima molt, La vostra mestra Iris 😘

Grup 5: ELS POLS

     MAQUETA DE L'EQUIP 5: ELS POLS ANDREA, BRUNO, ANNA, OLGA I ACHRAF

Grup 2: EL FONS MARÍ

   MAQUETA DE L'EQUIP 2: EL FONS MARÍ HUGO, ÁNGELA, CHIARA I LEO