Passa al contingut principal

ESPAIS DE JOC A L'AULA

Com sabeu, degut a la pandemia, aquest curs hem hagut de renunciar als espais de joc intercicle ja que hem de mantenir els grups bombolla, i els infants no es poden juntar amb nens i nenes d'altres classes. Però des de l'inici de curs, hem mantingut la metodologia dels espais de joc dins de l'aula. 

Els espais són zones delimitades de la classe, on els infants, repartits en petits grups, realitzen diferents activitats d'aprenentatge. Permeten establir estratègies organitzatives per tal de donar resposta a les diferències, interessos i ritmes d'aprenentatge de cada infant. I, per altra banda, saber relacionar-se adequadamente amb els companys i les companyes del grup.

Tenim cinc espais de joc:
-CREATIUS: pintar amb diferents tècniques, fer creacions utilitzant diferents materials, fer mandales, crear cares, etc...
-MINIMONS: crear petits mons amb el material que troben a l'abast com pinyes, troncs, fulles, pals, animals, "muñequitos" de fusta, etc...
-CONSTRUCTORS: construir amb blocs de fusta, material de cartró, de fusta i d'altres materials.
-VEHICLES: vehicles de diferents tipus, senyals de tràfic, etc...
-JOCS COMPARTITS: puzles i jocs compartits com memorys, cartes, dominó i diferents jocs de taula.

Quan vam decidir els espais que voliem tenir a la classe, el primer que vam fer van ser els cartells corresponents a cada espai. Ens vam dividir en cinc grups, de tal manera que cada grup feia lliurament el dibuix corresponent a un espai, seguint l'ESTRUCTURA DEL FULL GIRATORI.


I aqui teniu el resultat creat pels vostres fills i filles... 






Cada cartell queda situat al seu espai de joc corresponent, i el que fan es penjar la medalla amb la seva foto allà on volen jugar. El màxim d'infants que poden estar a un espai és de 5. Això facilita la relació i interacció possibilitant a més una millor accessibilitat als jocs i materials que s'ofereixen.


Encara que poden escollir on volen jugar i, per tant, poden repetir, es tracta d'anar passant per tots els espais de joc. El que no poden fer, és canviar d'espai el mateix dia. Per altra banda, cada cert temps es canvien les propostes de desenvolupament de cada espai i alguns dels materials per poder gaudir de noves possibilitats de joc, noves experiències i aprenentatges. 

Per poder portar a terme el joc de manera adient, és fonamental seguir unes normes que regulin el bon ús i funcionament. D'això parlem constantment. 

La importància de consensuar les normes i els límits, ajuda als infants a ser conscients de què han de fer i cóm. Les normes més bàsiques són aquestes:
-JUGAR BÉ
-COMPARTIR
-NO BARALLAR-SE
-NO CANVIAR D'ESPAI
-RECOLLIR EL MATERIAL QUE JA NO S'UTILITZA ABANS D'AGAFAR UN ALTRE MATERIAL
-RECOLLIR AL FINALITZAR EL TEMPS DE JOC

L'adult és observador, ofereix seguretat i confiança, a més de donar ajuda quan ho necessiten al llarg del joc, ajudar a resoldre qualsevol dificultad que es pugui presentar, etc.

Aqui teniu alguns moments de joc... No tingueu dubte que a més d'aprendre s'ho passen GENIAL!!!











Comentaris

  1. Muy buenas propuestas! Habéis sabido reinventaros de una forma fantástica! Muchas gracias por tu trabajo e implicación, Malen!

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

Adeu siau 1r!

  BONA TARDA FAMÍLIES!!! 👋👋👋 Volem finalitzar aquest curs amb aquesta darrera entrada de cloenda, per acomiadar-nos com és degut d’aquest any escolar tan especial... ❤💀💭 ANIVERSARIS: Marc i Mateo   Taller “El poder antioxidant de les fruites ”, a càrrec de voluntaris/voluntàries de l’Associació Espanyola contra el Càncer   Dia de platja a Ses Salines Ens acomiadem Ha estat un vertader plaer acompanyar als meus/meves pirates en el seu primer curs de l'educació primària: sou el meu tresor!!! ❤💀💰 Que passeu un bon estiu! Ens veiem a 2n!!! 👏👏👏  Us estima molt, La vostra mestra Iris 😘

Grup 5: ELS POLS

     MAQUETA DE L'EQUIP 5: ELS POLS ANDREA, BRUNO, ANNA, OLGA I ACHRAF

Grup 2: EL FONS MARÍ

   MAQUETA DE L'EQUIP 2: EL FONS MARÍ HUGO, ÁNGELA, CHIARA I LEO