Hola famílies!
Fa
uns dies vàrem elaborar les parelles cooperatives i, ho vam fer amb unes
targetes. A cada nen li vaig donar una targeta amb un cercle de color i desprès
es van emparellar segons el color i la tonalitat del color que tenien.
Una
vegada que els nens van trobar la seva parella, o el seu trio, per començar a
consolidar la parella vàrem sortir al pati per fer una dinàmica. Aquesta
consistia en agafar un globus i mantenir-lo conjuntament amb una part
determinada del cos, amb el cap, la panxa, el cul...
A
una altra sessió vàrem recordar quines eren les seves parelles i van aferrar a
una cartolina el cercle de color i van posar el seu nom, compartint ferrament i
llapis!
Una
altra activitat va consistir en sortir al pati i, van fer una altra dinàmica
que va consistir en que un de la parella es tenia que tapar els ulls i l’altre
l’havia de conduir fins l’altra paret del pati. Amb aquest joc intentem que els
nens comencin a aprendre a posar-se d’acord, agafin confiança amb la seva
parella i començar a consolidar la cohesió.
Però, què és el treball cooperatiu?
El
treball cooperatiu és una eina d’aprenentatge en la qual els alumnes s’organitzen
en petits grups per treballar junts amb la intenció d’aconseguir metes i
objectius comuns.
Les
tasques que es realitzen cerquen establir relacions d’interdependència,
solidaritat i conjunció d’esforços entre els membres del grup, de manera que es
tingui consciència, tant de pertànyer a “alguna cosa” comú, com la necessitat
de treballar pel ben de tots de forma ètica i responsable. De tal manera, que
el treball cooperatiu, és fruit d’una elaboració conjunta, que ha d’arreplegar
el procés d’aprenentatge viscut pel grup. En definitiva es tracta de que les
aportacions de tots i cadascun dels membres de l’equip es complementin.
D’aquesta
manera, la cooperació, el treballar junts, la discussió en grup i el conflicte
cognitiu que es produeix quan s’introdueixen punts de vista diferents, permeten
a l’alumne a millorar la seva autoestima, aprendre coses noves, rectificar,
consolidar o reformar aprenentatges assolits.
Per
tant, aquestes interaccions ajuden als nens i les nenes a establir relacions
solidàries, respectar les diferents perspectives i desenvolupar habilitats
socials.
I
a la nostra classe dels Unicorns, ho estam començant a aplicar a través de “l’ajuda”.
Rosa.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada