Passa al contingut principal

Treball Cooperatiu


Hola famílies!

Fa uns dies vàrem elaborar les parelles cooperatives i, ho vam fer amb unes targetes. A cada nen li vaig donar una targeta amb un cercle de color i desprès es van emparellar segons el color i la tonalitat del color que tenien.

Una vegada que els nens van trobar la seva parella, o el seu trio, per començar a consolidar la parella vàrem sortir al pati per fer una dinàmica. Aquesta consistia en agafar un globus i mantenir-lo conjuntament amb una part determinada del cos, amb el cap, la panxa, el cul...


A una altra sessió vàrem recordar quines eren les seves parelles i van aferrar a una cartolina el cercle de color i van posar el seu nom, compartint ferrament i llapis!






Una altra activitat va consistir en sortir al pati i, van fer una altra dinàmica que va consistir en que un de la parella es tenia que tapar els ulls i l’altre l’havia de conduir fins l’altra paret del pati. Amb aquest joc intentem que els nens comencin a aprendre a posar-se d’acord, agafin confiança amb la seva parella i començar a consolidar la cohesió.





Però, què és el treball cooperatiu?

El treball cooperatiu és una eina d’aprenentatge en la qual els alumnes s’organitzen en petits grups per treballar junts amb la intenció d’aconseguir metes i objectius comuns.

Les tasques que es realitzen cerquen establir relacions d’interdependència, solidaritat i conjunció d’esforços entre els membres del grup, de manera que es tingui consciència, tant de pertànyer a “alguna cosa” comú, com la necessitat de treballar pel ben de tots de forma ètica i responsable. De tal manera, que el treball cooperatiu, és fruit d’una elaboració conjunta, que ha d’arreplegar el procés d’aprenentatge viscut pel grup. En definitiva es tracta de que les aportacions de tots i cadascun dels membres de l’equip es complementin.

D’aquesta manera, la cooperació, el treballar junts, la discussió en grup i el conflicte cognitiu que es produeix quan s’introdueixen punts de vista diferents, permeten a l’alumne a millorar la seva autoestima, aprendre coses noves, rectificar, consolidar o reformar aprenentatges assolits.

Per tant, aquestes interaccions ajuden als nens i les nenes a establir relacions solidàries, respectar les diferents perspectives i desenvolupar habilitats socials.

I a la nostra classe dels Unicorns, ho estam començant a aplicar a través de “l’ajuda”.

Rosa.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Adeu siau 1r!

  BONA TARDA FAMÍLIES!!! 👋👋👋 Volem finalitzar aquest curs amb aquesta darrera entrada de cloenda, per acomiadar-nos com és degut d’aquest any escolar tan especial... ❤💀💭 ANIVERSARIS: Marc i Mateo   Taller “El poder antioxidant de les fruites ”, a càrrec de voluntaris/voluntàries de l’Associació Espanyola contra el Càncer   Dia de platja a Ses Salines Ens acomiadem Ha estat un vertader plaer acompanyar als meus/meves pirates en el seu primer curs de l'educació primària: sou el meu tresor!!! ❤💀💰 Que passeu un bon estiu! Ens veiem a 2n!!! 👏👏👏  Us estima molt, La vostra mestra Iris 😘

Grup 5: ELS POLS

     MAQUETA DE L'EQUIP 5: ELS POLS ANDREA, BRUNO, ANNA, OLGA I ACHRAF

Grup 2: EL FONS MARÍ

   MAQUETA DE L'EQUIP 2: EL FONS MARÍ HUGO, ÁNGELA, CHIARA I LEO